torsdag 7 februari 2013

Klaush.com

Jag snubblade över en cool sidenscarf med tillhörande web-adress när jag bläddrade ett gammalt nummer av Sköna hem idag. Nu har jag klickat mig runt på klaush.com där konstnären Klaus Haapaniemi och formgivaren Mia Wallenius samsas. Jag hittar massor med fint i en salig blandning, sidenscarfs med coola motiv, keramik, kuddar, prints, mattor mm.
Deras design blandar influenser från naturen, finskt folklore och fantastin. Jag går igång på mönster och det dekorativa och gillar många av grejerna i shoppen men speciellt spindelscarfsen och den gröna kattburken....eller ja, vad det nu är.

3 kommentarer:

Malin sa...

Glassar är det ju :-D

Garderobenmin sa...

:-D Heter ju faktiskt grön kattburk.

Garderobenmin sa...

Eller rättare sagt Green cat jar....men håller med, borde heta "with ice cones brows" ;-D