måndag 8 april 2013

Bakat lately



Jag har ju som tidigare nämnt drabbats av någons slags ökad huslighet.....om det beror på magen eller att ha mer tid låter jag vara osagt, lite av båda kanske. Hur som, jag vill rapportera lite extra om två synnerligen lyckade recept. Den övre, känd från instagram, är Leila Lindholms filmjölkslimpa, ruskigt god. Här hittade jag receptet. Ändrade några ingredienser, istället för russin valde jag tranbär och jag tog aprikoser och inte fikon plus att jag skippade hasselnötter. Brödet är tungt som en tegelsten och idag, när brödet är 4 dagar gammalt är det precis lika saftigt och gott. I morse rostade jag det lite lätt, himmel så gott. Verkligen ett bröd värt att ge sig på, bara å blanda ihop och hälla i formen. Plus att det är så mastigt att 1 skiva räcker gott för att mätta ihop med morgonfilen.
Nästa lyckade bakverk som ni måste testa är den vita kladdkakan som jag hittade hos Underbara Klara., receptet här. Jag gjorde en liten tårtgrej av den till servering, superenkelt med lättvispad grädde och färska hallon. Alltså herreminje så god den var. Vit kladdkaka smaksatt av lime och vit choklad, ni fattar ju, lööövely. Do it, eat it!

Håller även på att testa en recept på fiber-chokladmuffins på mina kids, i ett försök att lura dem att äta just mer fiber.....idag slog testet väl ut men jag har ropat hej för tidigt förut. Håller gillandet i sig ska jag rapportera vidare till er.

Inga kommentarer: