måndag 24 februari 2014

Hatten av på Hallwylska


Jag besökte ju som sagt Hallwylska i helgen, vi gick den stora guidningen i palatset och det var så himla bra. Jag gick runt och mumlade för mig själv hela tiden "varför har jag aldrig varit här....?"Personalen var väldigt säker och trygg (a och o när man guidar tycker jag) och mycket duktiga guider. Palatset är ju helt makalöst så även personerna som levde där. Märkligt och väldigt häftigt.
 Vacker lampa i husan Annas rum.
Snygga detaljer som jag ville ta med hem.
Högst upp i huset, på vinden, ligger tavelgalleriet. Där visar de nu Lars Nilssons utställning Hatten av, underhållande om man har åtminstone lite intresse för mode el modehistoria.

2 kommentarer:

Frida sa...

Ja, Halwylska är verkligen en pärla!

hallinbloggar sa...

Har varit där ett par gånger, bland annat för att se kläder från Downton Abbey. Det är ver3730 22555253kligen ett fantastiskt ställe.