söndag 2 februari 2014

söndag

Härlig söndag på er! Här är det lite ruggigt ute, fast inte alls kallt och jag har precis skickat iväg Maken och två av tre kids till slalombacken. (Älskar att bo i en stad där backen ligger mindre än fem minuter bort med bil....skidspåren ligger fem minuter bort till fots...älskar det också) Så nu tänker jag mig en kopp kaffe till och om jag har tur fem minuter med senaste Femina och Lantliv. I salen, på mitt blå bord som Svärfar släpat hem från Härjedalen åt oss har nu husgudinnan fått komma fram efter alla helger med julpynt. Hon är så fin, en stark dam som sakta skrider framåt trots att hon verkar ha mycket att släpa på. Hon passar perfekt ihop med min stora Newtonbok, det är ju något amazonlikt över henne och känner man Newton så vet man ju att han gillade sina kvinnor stiliga, långa och starka.

2 kommentarer:

Marie sa...

Helt underbar skulptur! Vem är konstnären?

Garderobenmin sa...

Visst är hon fin! Gjord av smeden/konstnären Petter Mozard aka Svarte Petter.