fredag 19 september 2014

den här veckan



Har jag sneglat mot Stockholm, framförallt kulturutbudet i vår kära huvudstad. Vill verkligen planera in en kulturhelg i höst som ska innehålla allehanda trevligheter. Exempelvis ett besök på Maximteatern för att se Endre, Hanson och Persbrandt i Strindbergs Dödsdansen, to good to miss tror jag. El varför inte ett besök på Dramaten för att se spännande Sufflören - en teaterviskning
Alltid längtar jag efter Svenskt Tenn och nu vill jag lägga rabarber på deras inspirationsmagasin som de producerat till Estrid Ericssons 120-års dag, det går ju att beställa på webben men som en vis kvinna en gång sa till mig....man vill ju ha påsen ;-) Och konsten! Såg i dagens DN att Lerin ställer ut på Gallery Lars Bohman nu i höst, sina stora bilder av arkiv. Jag älskar dem och Lerin, ett fantastiskt konstnärsskap. Vill inte heller missa Petersén på Fotografiska!
Och ytan! Känner ett sug efter att strosa runt och nypa och känna på höstens begärliga, vill ta rundan på COS och &other Stories (där de snygga örhängena kommer ifrån), glida runt i Mood-gallerian, käka nudlar å dricka bubbel, köpa dyrt fika på Weinercafét och kanske ha sovmorgon i en hotelsäng....så tänker jag den här veckan.

1 kommentar:

Sofie sa...

Gärna fler stockholmstips / hon som fastnat i grönan och gamla stan. Fik, restauranger gallerier museer mm. Vill jag höra om