söndag 14 september 2014

Helg


Helg i sommarhuset, ljuvligt. Vi tog med oss en extra unge ut och bäddade för de största tre i gästrummet, hur gulliga var de när alla knoppat in! Älskar för övrigt alla mina udda lakan, under udda lakan i sommarhuset är det svårt att greppa att ondska finns.
Har hittat det perfekta äppelkake-receptet, hos Anna som bloggar på Rackarungar. Jag gjorde precis som hon fast tillsatte lite stött kardemumma i smeten också. Recept här.
Jag hade min sovmorgon i lördags så i morse fick jag snällt skutta (eller hur) upp med Kisen när han sprattlat klart mellan mig och Maken. Halv sju gav vi oss ut på grusvägarna och trampade på i typ en timma. Allt för att inte alla andra barn skulle bli väckta (och senare under dagen allt för sura av tröttan). Visst hade det varit skönt att tryna under täcket men vi hade en rätt fin stund, Kisen nerbäddad i vagnen, jag bakom med Stil i lurarna (om fränaste Claude Cahun).
Efter frukost packade vi en korg och hoppade i båten med vännerna som hängt med oss i helgen och körde ut till en av våra stränder. Så ljuvligt att kunna göra detta i september.
Äppelkaka, kaffe och glada kids i solen...försöker minnas känslan nu när jag kollar valvaka och skräms av onda resultat.
Som sagt, val. När vi blev föräldrar bestämde vi att valdagen skulle vara en dag att fira på, oavsett hur Sverige väljer så ska vi lära kidsen att det är viktigt och roligt att rösta. De hängde på till vallokalen och sedan firade vi med tårta, vänner och familj efter middagen. Nu sover de och jag kollar vakan och å har magnip. Rysare. Fy. Kom igen nu Sverige.

Inga kommentarer: