måndag 22 februari 2010

3 gott ur trist

Detta infernaliska snöande kan man ju tycka vad man vill om, själv är jag trött på det men även trött på att bry mig. Därför blir man ju lite extra glad när man kan komma på glada konsekvenser av trista grejer. Bra grej 1, våra mattor på kontoret fick komma ut i snön och blir riktigt rena och fina idag, tydligen det bästa knepet för att rengöra riktigt stora mattor. Perfekt ;-) 
Bra grej 2, snön gjorde det omöjligt för Mamma och Pappa att åka hem idag, bara att boka om. Resultatet blev en lyxig kväll till ihop. Inte så illa när man bor 90 mil ifrån varandra i vanliga fall.  Bra grej 3, snökaos i lokaltrafiken gjorde att jag inte tog mig hem från jobbet i vanlig tid, resultatet blev ett par riktigt fina jeans fr H&Ms mammakollektion.
För övrigt kan man ju se fina vintergrejer överallt om man ids kolla ;-)

2 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Jamen visst måste man se det som är positivt med snön! Idag är det sagolikt vackert!

Garderobenmin sa...

hallinbloggar - absolut! Blir trött både här och där bara. Får inte plats i överfulla bussar, kommer jag med så får jag stå och barnvagnen är nära på omöjlig att köra i allt mörj. Men vackert är det, det håller jag med om. Kanske borde jobba mindre på dagarna och vara ute och njuta istället....;-)