torsdag 25 februari 2010

några fynd

Några av mina fynd idag. Like, like, like. Siefs bok var verkligen ett kap, en stor retrospektiv för 165 spänn. Han har fotat mycket mode och jag har ett par böcker till i det ämnet.....inte en samling ännu men det kanske blir ;-) Fin är den iaf.
Friedlanders Stems har jag suktat efter ett tag och nu på rean tog jag mig råd. Som en bakelse i pärmen, knallgrön på utsidan och knallrosa på insidan. Bilderna är stillsamma betraktelser av blomstänglar i glasvaser, låter kanske inte så upphetsande men det är så vackert.
















Bästa fyndet var denna lilla juvel. Beyond the Forest av fotografen Clare Richardson. Vacker och lite skruvad.
























Mer mode, fotografi kombinerat med illustrationer. Tex Peter Lindbergh tillsammans med Ruben Toledo eller Paolo Roversi med svenske (briljante) Mats Gustavsson.

4 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Vilka fynd! Ser ut som du var på Konstmuseets rea?!

Garderobenmin sa...

hallinbloggar - alltid! ;-)

Gunilla sa...

Åh, vilka vackra böcker!

Garderobenmin sa...

Gunilla - utsida och insida i prefekt harmoni! ;-)