söndag 7 februari 2010

schlagerparty på tu man hand

Igår firade vi schlager hemma hos oss. Ett party, en liten skiva ;-) Nu tänker kanske alla vänner, jasså det var party och man var inte bjuden. Inget att hetsa upp sig över, det var ett mycket intimt sällskap som samlats. Jag och Maken ;-) Man kan väl ha lite party trots att man bara är två och en inte dricker något alkoholhaltigt. Pommac rockar! Schlagern var väl lite si och så men myset låg på hög nivå. Plus att jag kände mig lite extra nöjd över att inte sitta med tofs i håret och mysbrallor...kanske var Maken nöjd över samma faktum ;-)
Jag blev lite inspirerad av schlagertemat, drog på mig mammas gamla leopard och målade både mun och tånaglar röda. Schlager känns liksom alltid lite 80 för mig, kanske för att det var under de årtiondet som de "riktiga" schlagerminnena kommer ifrån, för mig alltså. 

2 kommentarer:

AnnaK sa...

Tycker absolut att man kan ha party på två personer, det hade vi också. Mycket mysigt! Kram

Garderobenmin sa...

AnnaK - Thats the way! Kram.