fredag 12 februari 2010

min höst?

Nä men dra mig på en vagn så fint detta var. Jag kollar sällan visningar och läser inte heller recensioner av dem som olika bloggare gör. Ids inte, känns oftast inte som det berör mig....ännu. Inspirationen för mig kommer oftast då jag ser ngn "verklig" person bära kläderna el trenden eller om ett magasin gör ett väldigt bra modereportage, då blir allt mer tillgängligt. Men ev en slump så har jag ramlat över, den för mig hittills okända men för resten av världen säkerligen superkända, designern Richard Chai Love. Så fint och underbart. Vackra tyger, sköna slappa snitt, långa kjolar, fladdriga brallor och lager på lager. Så här får gärna min höst och nästa vinter se ut. Lite Virginia Wolf över det tycker jag, lite oj jag slängde visst på mig nattlinnet över kostymbrallan plus mormors kofta. Det ser underbart härligt ut att liksom bara svepa omkring i....när jag är föräldraledig i höst, i mitt sommarhus vid kusten, till gummistövlar. Ok!

4 kommentarer:

Malin Z sa...

Jag kommer gärna och gör sälle. Tar med mitt nattlinne oxå :)
Kram!

Garderobenmin sa...

MalinZ - Ja! Vi kommer att vara rosenkindade och ekologiska....och vansinnigt snygga såklart ;-)
Kram.

Jenny sa...

Hrmpffff, ska ni ha det sådär mysigt tycker jag faktiskt att det är orättvist. Jag vill också vara ekologisk, rosenkindad och gummistövlig. Hrmpff.

Garderobenmin sa...

Jenny - du får vara med! Men då måste du kanske bo där uppe.....