lördag 20 februari 2010

lördag och jag ser ut som spökplumpen

Jag bryr mig inte om OS. Phu, det var skönt att skriva. Just nu sitter Make, Mor och Far framför tvn och låter upphetsat över ngt, skidor no doubt. Väcker de Kiddet så låser jag in mig i badrummet och lämnar dem åt sitt öde. I´m just saying. 
Idag gjorde vi en snabb tur till stan och antikhallarna, vi hann bara med lite tittande innan de stängde, då blev det fika och sedan hem i snökaoset som vi kallar Göteborg. Här hemma har jag njutit av både umgänge, en alldeles för sen sovvila och massor av god mat. Sedan melodifestival (alltså seriöst Sverige, Timotej? Är i kloka eller...) och nu sitter jag alltså uppkrupen i min säng med stängd dörr och försöker förgäves stänga ute OS-ljuden där utifrån fanatikernas rum. Men glada är de verkar det som, kanske tog vi en medalj....eller var det en norrman som bröt?
Min stora mage är idag klädd i en gammal trasa från förra graviditeten, fr Soaked in Luxury, under en tröja fr Indiska till mammatightsen fr H&M
Fint är det i hallarna, krussidulligt och härligt.

Inga kommentarer: