måndag 23 januari 2012

att klä sig för en eftermiddag med kvinns

Tanken "vad ska jag ha på mig" tänktes för en miljonte gång....efter en snabb titt bland inspirationsbilderna fastande blicken åter vid Richard Chais höstkollektion 2010....där finns fortfarande så mycket fint. En slags lager på lager-outfit borde ju passa utmärkt för en norrländsk blandning av afternoon tea och ett cocktailparty, bara för kvinns. Så fick det bli och inspirationsbilden ser ni här under.
Som sagt, Richard Chai Love, höst 2010.
Jag dressad i lång tunn ullkofta fr Åhlens, klänning med vid kort ärm fr H&M, vida byxor fr Monki och div broscher av blandat ursprung.

Håret fick bli en slags retrohistoria, kände mig riktigt fin, i öronen mina gröna agater fr misst.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Mycket, mycket snyggt! Och hoppas att du snabbt blir frisk!

Linda K sa...

ack så snyggt!

Librarybeth sa...

Så snyggt alltsammans!

Garderobenmin sa...

Jenny - Tack tack!
LindaK - ah, kul att det föll frun på läppen
Libby - Thanks!