tisdag 10 januari 2012

med rysk framor om halsen

Bra möten, lunch med bästiskvinnorna, hänga på dagis med kidsen, varmkorvsmiddag, en inbjudan som lovar snittar å bubbel gör att tankarna på hemmet i flyttkaos där julgranen står kvar och barrar, tvättkorgen som aldrig tycks bli tom och att jag bara grundmålat ett dörrpar av....1000? i nya huset känns som mindre viktiga. Skönt.....eller dumt?
Idag klädd i klänning fr Velour, kort stickad ulltröja fr Monki, jeans fr Cheap Monday.
Gammal blandad kompott, rysk-dansk, runt halsen. Min guldiga svala fr CHP ihop med mitt lilla rosa ryska ägg fr en marknad i St Petersburg och min lilla babushka, fr Pilgrim....från en tid då Pilgrim gjorde de vackraste smycken jag kände till.....nu är det ju lite mycket prenumerationsprägel på märket....men min babushka hon är fin hon.

6 kommentarer:

Anna sa...

ha ha ha; prenumerationsprägel!!
sannerligen - Pilgrim VAR det finaste man kunde ha, jag slogs med flera kvinnor på diverse varuhus för att komma över det jag ville - det var Lite Kalabalik där kan man säga... ;)

Garderobenmin sa...

Anna - ;-))

Jenny sa...

Superfint! Och det är ju helt rätt att fokusera på det som är viktigt och roligt i livet annars blir ju allt murrigt och grått.

Garderobenmin sa...

Jenny - precis!

Librarybeth sa...

Så fin outfit. Drar också på munnen åt din träffande formulering... prenumerationsprägel! Det är precis vad det har blivit av det finfina märket. De tappade bort sig någonstans....

Mikaela de Ville sa...

Ja hon ÄR fin. Sitter på mitt berlockarmband från tiden innan prenumerationsprägeln slog till. Lysande beskrivning för övrigt. Lysande!