måndag 30 januari 2012

inne och ute på samma gång

Oj, den här helgen flög förbi i helt galet tempo. Vi har flyttat ut och flyttat in, plockat upp, packat ner och städat ut. Lägenheten ekar nu tom och huset är proppfullt med kartonger. Vi sover i biblioteket, har vardagsrum i salen, Kiddet sover i matsalen, köket är kök, gästrummet förråd och övervåningen en byggarbetsplats med minst 3 hantverkare varje dag. Haha, det är tjyven så härligt att leva ändå.

Bilden ovan är som ni säkert förstår inte från vårt hus men den ligger i min inspirationsmapp för vårt framtida bibliotek. Rummet på bilden finns i Louis Viuttons "maison de famille" fr slutet av 1800-talet i Paris, huset där allt startade för LV-märket. Bilden har jag lånat av The Blond Salad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hann nästan svimma innan jag läste att det inte var ett rum hemma hos er nu. Tänkte att det var den mest effektiva människan jag någonsin stött på som kunnat flytta och ha det så stylat på samma helg. Man drar en lättnadens suck :)

//Mia

Garderobenmin sa...

Mia - haha, nä. I wish liksom ;-)