måndag 19 mars 2012

hon - lite skarp....jag är inte ens lite skarp

Näe, så här såg jag inte ut idag. Haha, verkligen inte, tyvärr. Men trots fantasilös klädsel har dagen varit produktiv och kvällen mysig. Jag kom hem från arbetet till fullt hus, ungar, kära mor och far plus svärmor. Mamma hade svängt ihop middag vilket såklart är underbart, pappa installerade telefon och andra viktigheter till huset på gården...också underbart. Svärmor försvann hem med en kasse tvätt....mamma också......pretty dam good. Jag svängde ihop en riktigt bra smulpaj med lättvispad grädde till. Med bär och rivet äpple i, kryddad med kardemumma. Bra kväll!
Jag längtar dock efter min klädkammare, efter en tvättmaskin (när vi har ingen just nu, därav den bortskickade tvätten) och alla mina kläder som ligger i lådor.
Over and out.

Pic; style.com

2 kommentarer:

YF sa...

Sväng förbi här med en kasse eller två, nemas problemas! Kram!

Jenny sa...

Bär är en bra grej! V har snöat in på att göra egna smoothies så jag köpte lite olika frusna bär. Bl a en mix med björnbär, havtorn och gojibär. Jag kallade bären för knasbär och det gick visst hem :-) Smoothie med knasbär är alltså att rekommendera!