fredag 30 mars 2012

överväldigad

Ibland kommer det över mig, en känsla av total lycka, glädje över livets storhet, till exempel i det enkla i att få tillbringa en kväll med mina fina barn och dito svärföräldrar. Att barnen är friska, att Maken har det bra på sitt håll och att jag har det fint här med hans familj. Att mamma och pappa finns och lever gott i byn, att småbröder på olika håll och på olika sätt lever sina fina liv med barn och rara fruar och fästemöer. Att jag fick äta lunch med min äldsta bästis idag, att hon har kärlek och lycka att hämta styrka från, att jag har bästa vänner i både norr och söder och att jag verkligen fortfarande kan uppskatta en korv på IKEA. Fy fan, ibland är det så bra att jag bara vill grina i glädje!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Mmm, sann glädje att få känna så!

Anna sa...

den där känslan, fantastiskt underbar.
lylliga oss <3