tisdag 5 februari 2013

lite inredning

Såg via Tant Johanna att IKEA släppt bilder på några godbitar ur vårens sortiment. Fastnade direkt för "vitrinskåpet för badrummet", väldigt mycket industri/gammal sjukhusstil på det och ser iaf ruskigt fint ut på bild. Måste ha det...frågan är bara vart. Gästbadrummet skulle tjäna på en makeover  i möblemanget....kanske där....men det skulle göra sig fint som skåp, var som egentligen, i sommarhuset också.
Den här smarta spegeln kände jag direkt skulle passa i sommarhuset, jag har ingen garderob i sovrummet utan hänger galgarna på stora väggkrokar....detta blir ju mindre rörigt.
Och på tal om sommarhuset.....så vill jag verkligen lägga rabarber på såna här hamam-handdukar i vävd bomull till bastun. De är ju inte för att torka sig med utan mer att ha i bastun....och ibland ha på sig i bastun. Skönare än att basta i badkläder eller sitta inlindad i frotté i värmen. Hittade tipset via AnnieB, om den här sighten, som säljer både handdukarna men även fina skinnvaror tex.

2 kommentarer:

Anna sa...

den där skåp-hyllan är SÅ fin! kan man få ha den i köket??
spegeln hade jag helt missat, i mitt sovrum snart också!

Garderobenmin sa...

Anna - det tycker jag att man kan....och jag tänker i en hall också, med snygg belysning och bara fina saker i, typ kidsens strandfynd blandat med ngn lämplig finsak och utan att förvåna mig själv lägger jag nog dit en snygg ask också ;-) Jag tänker att ett par dagens kan hänga snygg och vänta bakom den spegeln ;-)!