måndag 11 februari 2013

Måndag och bakom mig grinar en hungrig unge

Jo precis som rubriken säger, det gula och prickiga bakom mig är Kiddo, surare än citron, tröttare än mig och tjurigare än allt. Hon skulle inte stå någon annan stans än just bakom mig ;-) Nu sover hon, efter ca hundra rundor av Ack hur skönt (Brahms vaggvisa), ni vet den som Tjorven och Stina sjunger för Skrollan....inte, hur som helst. En klassiker i vårt hem.
För övrigt inte en speciellt arg dag alls, barnen på dagis, jag på jobbet, Maken med för den delen. Försöka hinna ikapp efter en veckas vab på en måndag - lönlöst men dagens to do hann jag iaf med. I morgon lite högre tempo. Lugn kväll så vardaglig som de blir, lite bolli, lite fiolövning, mys i soffan och i allmänhet nöjda ungar (när Kiddo väl fått mat ;-). Familjevardag - gillart.
Tröja fr COS, klänning fr Weekday och skor fr Vagabond

Inga kommentarer: