tisdag 22 september 2009

Chanello!

Idag känner jag mig en smula Chanel, kanske mer Lagerfeldts Chanel än Cocos. Men fick iaf med både pärlor, rosetter och en dräktjacka. Kände även för att testa lite lager på lager, har haft bilden längst ner i min inspirationspärm länge. Riven ur Damernas förra hösten. Min version av Chanel är en kavaj fr TopShop, mammas gamla kråsblus, stickad väst som jag har lite omlott fr Maria Westerlind, sametsskärp med rosett fr H&M, jeans fr Acne och pumps fr H&M. Pärlhalsbandet har jag trätt själv av gamla pärlor och glaspärlor och broscherna är secondhand. 


Dagen då, tja, jag träffade en person som jobbade med kultur i Japan, han hade inte haft semester på 10 år. 10 år! Men nu var han ledig sa han. Hur länge? Jo ca 2 år. Men herreminje hur olika livet kan vara. Det var idag det.

6 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Suuuper fint

Malin Z sa...

Men ojojoj va snyggt! Gillar det verkligen. Ska fundera på att copycata lite....
Kram,
/MZ

Garderobenmin sa...

AHDG - Thanks!
Za - Oohh tack. Gör det, den bästa formen av smicker ;-)

Marre sa...

På ett konstigt sätt så gillar jag det ;)

Garderobenmin sa...

Marre - hahaha, på ett konstigt sätt?

Marre sa...

=) första blicken kan det för mitt otränade modeöga tycka att det ser lite speciellt ut =) men ju mer jag tittar på det desto mer tycker jag om det =)

Snart kommer ni hem å då ska vi kramas!