torsdag 4 mars 2010

Dries Van Noten

För några inlägg sedan skrev jag att jag inte kollar kollektionerna under modeveckorna med samma intresse som jag kollar in människorna runt visningarna. Det stämmer till stor del, men ett och att annat öga kastar jag ju ändå på vad som händer på cat-walken. Det är inte ofta men händer ibland att något intresserar mig så pass att jag vill delge er vad jag hittat. Detta är alltså en sådan gång och det är Dries Van Notens höstkollektion som fallit mig på läppen, något så in i bänken. Detta är bara tre exempel av många ur denna briljanta visning. Jag gillar visningar där man direkt kan se att detta är mode som är bärbart. Hur som, det är en genialisk höstkollektion, vackra färger, snygga byxor, materialen ser varma och sköna ut och helheten är verkligen höstigt elegant. Hur snyggt är det inte med slappa gröna brallor till en mörkblå slapp stickad tröja och en nonchig halsduk. Elegance! Så vill jag se ut i höst, kanske väljer jag något vettigare skor och även strumpbeklädda ben ;-)

2 kommentarer:

Natalie sa...

Oj, snyggt! Ibland tycker jag att Dries är lite väl mönstrad, men det där såg riktigt fint ut!

Garderobenmin sa...

Natalie - ja jag älskar denna höstkollektion. Vacker, vuxen och bärbar...men jag gillar mönstren också, kanske bara inte alla på en gång. ;-)