torsdag 25 mars 2010

vår, vår, vår

Vilket vansinnigt skönt och härligt väder vi haft idag. När jag och Kollegan smet ut på lunchen för att kolla in H&Ms Garden Collection kändes luften för en kort stund nästan ljummen. Så klart bara i jämförelse med hur det varit denna vinter men ändå, skön skön vårluft. Idag har jag tittat på en uppsjö av bilder, jag håller på med urvalet inför vår nästa utställning. Kul när man känner att det börjar ta form i huvudet. Jag har som sagt även försökt att shoppa lite Garden Collection, gick ju sådär, allt var slut. Bokat en rolig lunchdate inför nästa vecka och insett att jag har en Danmarks-semester att se fram emot inom en snar framtid.
När jag gick till jobbet i morse hade jag min fina vida trench över kavajen men när arbetsdagen var slut behövdes bara min kavaj. Enormt skönt att slippa packa in magen i vinterkläder. Och ja, det fashionabla som hänger på min axel är min alldeles egna Kånken.






















Min trench är vintage, köpt på Mint&Vintage och kommer från Danska Jensen, min ryttaraktiga kavaj är en gammal favorit från H&M, tröjan fr Velvet och jeansen är avklippta gravidjeans fr H&M. Skorna har en helt egen historia och säkerligen ca 60 år på nacken. Tillverkade av kungliga hovleverantören Hästen i Uppsala. Min svärmor hittade ett gäng små skor i en butik i norrland som skulle stänga, typ i början av 80-talet. Hon har också pyttiga fötter och köpte flera par i olika modeller. Långt senare plockar hon fram dem till mig, dessa och ett par till. I hur fint skick som helst. Lycka. Jag har haft dem länge och nu känns de helt rätt.



Handskarna köpte jag på Weekday i höstas och de smala nitarmbanden som flyller gipan mellan ärm och handske fyndade jag på Lindex igår, så även fallet med den blommiga scarfsen med bollfrans.

3 kommentarer:

Snart tretti sa...

Du er så fin med fine magen! God helg - og god påske!

Maria S sa...

Snyggo där! Stora kramen!

Garderobenmin sa...

Grommis - tack. Den är fin men obekväm ;-)
MariaS - Tack! Kram.