måndag 14 maj 2012

igår

Igår var vi alla lite trötta men mycket lyckliga och glada för den underbara kärleksdagen vi fick uppleva i lördags. Stora delar av bröllopsgänget bodde på samma hotel, inklusive brudparet, så det blev gemensam storfrulle som gick över i någon slags brunch med presentöppning.....vi tog liksom över ett stort hörn av restaurangen och bara fortsatte äta å sörpla kaffe.
Efter långfrukosten blev det kramar och hejdå en masse, vissa har vi turen att dela stad med och får se väldigt snart, andra dröjer det ett tag tills vi får rå om igen så det gäller att ladda upp med kramar.
Efter alla kramar och lite mer ihop-pack strosade vi runt och kollade in Hammarbysjöstad med svärisarna, väldigt fint och städat har dom de i sjöstaden.
Fint att all vass får bara kvar, bidrar verkligen till känslan. Gillade även promenadstråken på bryggor, bra där.
 Kiddet klättrade upp där det gick, fiskade med vasstrån och hade det lajbans.
Sjöstaden var vänliga nog att placera ut en mycket begåvad saxofonist för att bidra till stämningen, vågornas kluckande, träd i blom som vajar i vind och sol, en och en annan mås som skriar lite lagom och så musik på det.....instant filmliv med soundtrack liksom.....mycket fint.
Efter solig promenad kläckte min briljante Make idén att vi skulle dirigera om taxibeställningen så att vi istället för centralen hamnade på Wagamama för lunch innan tåget skulle gå. Han är ett geni den där Maken, jag älskälskar verkligen Wagamama. Igår blev det en Biff-miso-ramen med shitakesvamp - I tell you - oh the joy!

Min tröja kommer fr COS och jag köpte dne i två storlekar större än vad jag har för att den skulle vara extra slapp, jeansen fr Cheap Monday och klackarna fr Acne är de samma som jag haft hela helgen. Väskan är en vintage JOfama och glajorna fr Marni at H&M.

4 kommentarer:

Anna sa...

låter a-a-a-a-amazing!
ditt hår är mitt drömhår tror jag.
du tar så fina kort, har du inte Instagram??

Librarybeth sa...

Aaah, en sån där söndag som bara inträffar då och då. En dag att minnas. Att sitta på hotell med vännerna och sörpla kaffe, det är fint det! Och så en promenad som man nästan inte vill ska ta slut......

Librarybeth sa...

Glömde.... superskön söndagens också! :D

Garderobenmin sa...

Anna - har liksom inte kommit mig för att fixa instagram...typ så...lång historia....så nej, har inte instagram. Kul att du gillar mina bilder....och mitt hår! Tack!
Librarybeth - Absolut, livet när det är som bäst. Tack!