måndag 7 september 2009

Chaplin

På senare tid har jag sett flera fina modereportage på temat "herrmode för damerna". Så snyggt om det görs med finess. I fredags hittade jag bilden nedan, saxad ur Chic. Verkligen fin i både stil, färger och komposition. Klipp klipp och ihopsatt med the real Chaplin. Utav bara farten photoshoppade jag ett kollage också, på samma tema alltså. I morse klädde jag mig på temat. Fast det blev mest likt FilippaK outfiten som jag hittade förra veckan, men den fick mig faktiskt också att tänka på Chaplin. Min kavaj fr Whyred, skjorta fr FilippaK, byxor fr H&M och skor fr DinSko



Kavaj med fin skinnknapp fr Milly, ankelkorta brallor fr Carin Wester, blus med svart rosett fr D&G och kängor fr Whyred

8 kommentarer:

Jenny sa...

Snyggt! Kanske man skulle försöka införskaffa en kavaj i höst... Kanske behöver man support då;-)

Garderobenmin sa...

Support - check!

Clara sa...

Verkligen sant, att det blir bra med rätt finess! Var det längesen du köpte byxorna? Har nämligen varit på jakt efter såna!

Malin Z sa...

Hmm... ja den supporten skulle man ju gärna beställa lite då och då! Mycjet snyggt, både på dig och kollagen! I like!
/M

Garderobenmin sa...

Clara - ja det är ganska länge sedan, typ i våras, tidigt.
MalinZ - tackelitack!

Fru Choklad sa...

Men ååååå varför var den ûbersnygga blusen tvungen att komma från D&G???? Det betyder ju att den är apans dyr, men snygg som bara den är den i alla fall :)

Garderobenmin sa...

FruChoklad - jag vet, nästan taskigt av mig att ha med den va ;-) Verkligen supersnygg, men man kan nog ganska lätt kopiera med en blus och svart sidenband. Iaf kopiera känslan.

Gunilla sa...

Den här outfiten gillar jag! (Som du ser är det alldeles för länge sedan jag tittade in på din blogg).