måndag 28 september 2009

Räddat liv

Spännande dag. Vi har haft livräddningskurs på jobbet, en superseriös. En halv dag höll vi på, gick igenom det mesta. Till och med hjärt-startar-maskinen. Väldigt spännande och ganska läskigt eftersom man tänker på de verkliga situationerna som man övar inför. Hua, måtte man slippa. Resten av dagen bara gick i ett flygande fläng. På lunchen passade jag på att höstbona mig själv. Köpte vinterjacka, tjocktröja och en hel uppsättning av strumpor och strumpbyxor. Jag är kittad. 
Nu är jag hemma, har käkat och försöker just nu övertala Kiddet att hon måste kliva upp ur badet. Såklart vägrar hon, hon håller ju på att laga mat, tvätta en handduk och skälla på sin låtsaskompis. Fullt upp.

Kläderna idag var Tröja fr Monki, chinos fr H&M, kängor fr DinSko, kappa fr H&M, halsduk fr Hemslöjden

2 kommentarer:

bertie sa...

skälla på sin låtsaskompis, so sweeeeeeeeeeet! måste få klämma lite påna snart!

Garderobenmin sa...

Visst är det. Hon heter Mimmi och är numera ett stående inslag i vår familj. När jag och maken håller en enad front mot Kiddet så ropar hon på Mimmi för att få hjälp. Hahaha.