tisdag 18 januari 2011

Instant glamour

Det var svårt med piffet idag med. Dagen handlade istället mycket om att dra omkring på barnvagn i snö. Så här; fr hemmet till dagis, till öppna förskolan, till farbror doktorn, på stan för lunch, hem en sväng, till dagis igen, för stängning, åka till affären och veckohandla för dagis (phu), skynda hem för att laga middag i raketfart. Sedan kom Svärisarna hit, brunbrända och härliga. Viken vitaminboost de är! Nu ganska knäckt i soffan. Piffet fick plats en liten stund idag när jag mötte Maken för lunchdate, lite rött på munnen livar upp den mest trötta. Om inte min mun ständigt var så krånglig så skulle jag definitivt använda läppstift oftare. Instant glamour!
För övrigt har jag varit klädd i en gammal favorittröja fr Ida Sjöstedts samarbete med Monki och byxor fr Monki, på fötterna som vanligt ett par fr Whyred. (Jag har minst fem par fr dem)
Föresten, det är ganska läskigt att ta OCH lägga upp sådana närbilder på sig själv. Man ser allt så mycket tydligare på bild än i spegeln. Fast noja över livet ids jag inte, jag bär mina 34 år med glädje...de futtiga rynkorna också för den delen.

4 kommentarer:

Sunflower sa...

Det finns inget att noja sig över! Du bär åldern och kläderna med bravur! Eg. tänker man inte ens på din ålder när man tittar på dig, man tänker på stilen och hur snyggt hela paketet är. :)

Garderobenmin sa...

Sunflower - hej, oj, tack! Vilka snälla ord. ;-)

Linda K sa...

men snyggo!

Garderobenmin sa...

LindaK - åh tack, på vissa inlägg blir man gladare av komplimanger än andra ;-) Tack!