söndag 6 november 2011

Söndagslista


En lång lååång dag. Maken has left the country, svärisarna också, så även en av bästisfamiljerna....ganska ensam i staden alltså. Som tur var kom bästaste mor och far hit och förgyllde vår kväll och eventuellt räddade mitt förstånd ;-) Tack! Den bästa bilden av mina dagliga paltor ser ni ovan, en myströja fr H&M man, någon slags kimmonoliknande koftgrej köpt för en spottstyver på H&M-rea och pösiga jeans fr Lindex. Hos Emma Sundh på Damernas hittade jag en lista som jag knyckte, hennes onsdagslista är således nu min söndagslista.

Otippad egenskap; Förvånar mig själv med att klippa fina små frisyrer på mina flickor
Sak jag älskar hemma; Vårt arbetsrum/bibliotek blev precis som vi ville, vår konst
Trodde länge; att Haparanda var namnet på staden som hade ett stort slott med randiga torn....alltså Moskva och katedralen ;-) Alltså typ till mellanstadiet ;-)
Bästa plagget; Gillar mina skor
Mitt bästa gladplagg; mina pradaskor kanske...eller de fr Acne med skojig klack....skor bär fler minnen än andra plagg tycker jag
Samlar på; Konst
När jag är ledig; Familj familj familj
Önskar att jag kunde göra om; Alla roliga resor med gänget, tex villan i Toscana el slottet i France. Road trippen med svärisarna för massor av år sedan tål också att upprepas
Favoritplats; Sommarhuset, Paris, Italien och Stockholm
Önskar att jag hade tid att; snarare ork att läsa mer böcker
Kan inte leva utan; Kärlek, barn, familj och vänner
Är hemligt kär i; inget hemligt med min kärlek
Dagdrömmer om; Sömn ;-)
Jag trivs bäst; Vardagligt snygg....som Jacob Hellman sa
Tror att jag skulle ha grymt roligt med; Jag och Maken är övertygade om att vi skulle hänga fint med Dave Grohl (Foo Fighters leadeing man)
Skrattar åt; allt från Klungan till gamla Vänner avsnitt
När ingen annan ser; Tittar jag helt säkert på ett SATC-avsnitt
Önskar att jag kunde; veta vad jag ska välja
Ord jag använder ofta; ba...tyvärr
Film jag kan utantill; St Elmos Fire, SATC-serien, Jönssonligan på Mallorca
Lyckas alltid med konststycket; att skriva kankse när jag ska skriva kanske....på universitetet blev alltid Platon Palton också men nu skriver jag sällan om de grabbarna
Älskar; livet

Inga kommentarer: