måndag 14 november 2011

tre fina på måndagskväll

I brist på egen presentabel yta visar jag upp andras. Kjolen ovan är fr Zara ocj jag tycker att den ser riktigt fin ut. Mis(s)match, visst var det vi som diskuterade den perfekta udda kjolen? Eller mins jag fel? Hur som, denna kunde vara mitt val men är nog lite för lång för mig, på dig däremot!
Den alltid underbara och talangfulla Garance Dore, fotograferad av sin fotograferande fästman. Rackarns så snyggt med överrock och platta skor till bara ben.
Lady Di när det begav sig. Ung, rar och stilsäker. Den svarta rosetten runt en liten ståkrage vill jag kopiera direkt, vilket enkelt tips.

Pics; zara.com, thesartorialist.com

4 kommentarer:

Christel sa...

Lady Di är ju en klassiker. (Lite onödigt vetande dessutom: hon är så otroligt lik min mamma som ung att jag blir alltid lite varm i kroppen när jag tittar på bilder av henne.)

mis(s)match sa...

Visst är den underbar, den där kjolen, men jag har svårt att går med småsmå steg...

Garderobenmin sa...

Christel - åh fin mamma!
Mis(s)match - aha, har du testat irl?

mis(s)match sa...

nej, inte testat, bara tittat på lokkbooken ofta och länge...