måndag 13 december 2010

snyggt, varmt och mysigt

Lusselelle på er alla fina där ute! Idag blir det spännande värre för Kiddet ska lussa, utanförhemmets fyra väggar (vi har fler, väggar alltså, men det är väl så man säger;-).
Lucialinne är inhandlat, på Erikshjälpen för den rätta vintagekänslan ;-) guldljuskronan är också köpt och i midjan bestämdes det helt vilt att hon knyter en brett gammalt spetsband. Snacka om att hon vann sin moders hjärta när hon sa "ooh ja!" till mitt förslag om spets istället för rött band. Själv vill jag bara linda in mig i en yllefilt och gå omkring så idag men se det går ju inte eftersom vi ska ut bland folk. Annars är snygga varma myskläder något som jag klurar rätt mycket på. Såg på säsong 6 av SATC i helgen, mycket bra inspiration där, det är ju kall NY-höst och vinter i typ hälften av avsnitten. Mycket fint stickat, varma jackor, tjocka kavajer och lager på lager.
Hemma vid skulle jag bra gärna mysa runt i en mysdress av liknande snitt (denna är DKNY). Vem sa att man inte kan vara snygg i myskläder.
Denna tröj-klänningsgrej fr Alexander Mc Queen skulle jag gärna fira Lucia i, på lokal till skinnbrallor el hemma till tights.

Inga kommentarer: