onsdag 16 oktober 2013

alltheprettyfreakingflowers

Min mormor var här på lunch idag (och mamma å pappa), tänk att jag närmar mig 40 och fortfarande har en mormor, det är fint. Jag bjöd på svampsoppa på rödgul trumpetsvamp och gjorde toasts på surdegsbröd, gratinerade med parmesan - sweet lord så gott. Vi åt, gick en långsam och kort promenad i armkrok, tittade på bebisen ihop, fikade kakan hon bakat och hade med sig. Fick hem alla andra barn, det blev lite stimmigt och rörigt så efter en stund sa vi kram å hej. Mysig dag.
Är förälskad i färgerna på min bukett, giftigt gul, mörkt röd och djupt men skirt lila. Fin va!

2 kommentarer:

Jessica E sa...

Åh vad mysigt!!! Min mormor gick bort dagen innan nyårsafton och jag blev 40 i mars. Mormor var senildement sedan 10 år tillbaka så det känns som hon försvann för länge sedan men jag saknar henne lite mer nu.

Jessica E sa...

Åh vad mysigt!!! Min mormor gick bort dagen innan nyårsafton och jag blev 40 i mars. Mormor var senildement sedan 10 år tillbaka så det känns som hon försvann för länge sedan men jag saknar henne lite mer nu.