lördag 3 maj 2014

rara blommor till rara ärtor

Att öppna upp sommarhuset är en inspirations-injektion varje år! Än mer de år efter en sommar med nyfödd bebbe då man (jag) av någon anledning är omförmögen att samla inspirationen så pass länge i huvudet att det resulterar i ngt alls. Men som sagt, denna sommar då jä###r! Måla, bygga, pynta och fynda på loppis! Kan knappt bärga mig.
Igår nöjde jag mig med att mest skutta runt och skriva på min "to do-list" inför det som komma skall och att glädjas för att de fina retro-lakanen jag hittade på loppis i vintras nu är ibäddade i flickornas sängar. (Tack rara Mor!) Så himla fina! Blåsippa, vitsippa och tussilago  - underbara va! Kidsens rum i sommarhuset var det första vi byggde när vi köpt huset, då var det ju Kiddets rum men vi anande åt vilket håll det skulle barka ;-) Vi valde att bygga en våningssäng som liksom är vägghängd, alltså den är bara fäst i två väggar och har ingen stöttning av vare sig ben el stolpe längst ner. Snillrik konstruktion då man i alla fal i känslan vinner mycket rymd på att skippa ben och stolpar.

1 kommentar:

Jenny sa...

Superfina sängkläder!