söndag 28 december 2014

En ängel har flyttat in


Min svärmor köper alltid så fina och omtänksamma presenter till mig. I år fick jag bland annat en mässingsängel fr Svenskt Tenn och den tänker jag inte städa bort med julpyntet....den får nog hänga med resten av vintern. Just nu bor hon i min gamla terrin med blå hyacinter. Julerött som går mot nyårsblått och guld.
Annars lever vi lyxigt jullovs-liv just nu, åker skidor, går till badhuset, skottar snö och eldar kakelungn. Kallast hittills idag så just nu, hemkomna från simhallen, kurar jag och dottern under filt, hon med film och jag med bok (och dator), Kiddo är utlånad och Maken sussar med Kisen. Jag sa ju det, jullovslyx.
Vår stuga på tomten blir som ett smycke när den bäddas in i snö.
Det blir föresten gamla rönnbär också.

Inga kommentarer: