söndag 14 december 2014

mer klappar

Svenskt Tenns små vattenglas står på min lista, alltså inte önskelista utan listan med saker jag är säker på att jag tänker skaffa mig. Försökte köpa vid förra besöket men då var de slut, plus ljusstakarna, ekollonsvasen och en ljuslykta som jag tänkt knipa. Va!? Sa jag, är alla de produkterna slut...till damen bakom disken. Ja, svarar hon syrligt, MEN du vill ju köpa det som aaallaaa köper. Jag kunde inte annat än skratta åt hennes opassande svar...el kanske ton men hennes expedit-kompis höll väldigt tydligt på att bryta ihop över sin kollega. Jag skrattade bara som sagt och påpekade att jag är minsann en riktig svenne banan-svenskt tenn-kund....damen bakom disken hade aldrig hört ordet svenne banan.
Jag har redan den här coola boken, som jag slukade fr pärm till pärm och som nu bor på mitt skrivbord. Jag gissar att How to be Parisian är minst lika underhållande.
Perfekt fr sommar fram till juletid...så svår efteråt ;-) Väldigt fin är den iaf, koftan fr COS.
Jag köper väldigt sällan smink men förra julen fick jag nya skuggor fr min mor i julklapp och har gilat dem massor. Nu behöver jag några andra färger så det passar ju fint att lägga upp den här paletten....jag eg mest ute efter den svarta.
Sist ngt nyttigare än allt det andra lullet. Ett lyckligt slut. 450 kronor räcker tex för att fem barn ska kunna förlösas på ett säkert sätt.

Inga kommentarer: