onsdag 27 januari 2010

Garderoben Min

Were the magic happens, hahahaha. Skämt å sido, så här har jag det i garderoben.
Jag har ingen klädkammare, ingen walk in closet. Skulle gärna ha det dock, en annan dag en annan bostad. Men jag gillar att ha det fint i de garderober som jag faktiskt har. Jag kan bara inte låta bli att göra stilleben av allt, den är fin bredvid den osv. Det kräver städning ofta, min garderob blir fixad oftare än lägenheten ;-) Speciellt nu när jag har rensat ut alla kläder som inte kommer att användas under graviditeten, nu har jag mycket mer plats för min styling. Men jag behöver mer inspiration nu också, när det känns lite begränsat på klädfronten.

Skor mitt bland kläderna, jag kan ju inte vara klok ;-) Men o så fint det känns i magen varje gång som jag ser mina hop-plock. 
Klänningarna och alla smycken har en egen garderob.
Jag känner mig lite som min farmor Anna när jag lägger i askar, stoppar i fack, grejar och har mig. Visst pappa.
När jag väl får min klädkammare ska jag ha en bokhylla där, för alla moderelaterade böcker, kanske lite foto och konstlitteratur också ....och helst en liten fåtölj. En liten emma kanske. Bara för mig.

8 kommentarer:

Att ha det gott sa...

Det där ser verkligen fint ut

Garderobenmin sa...

AHDG - min skattkista ;-)

Snart tretti sa...

LIkte garderoben din jeg:) Jeg har akkurat fått meg ny IKEA PAX garderobe og elsker både "smykkeskrinet" og skohengerne. Enig med deg at det er koselig med sko i skapet, det har jeg også:)

Garderobenmin sa...

Grommis - Bästa IKEA! Jag blir så lycklig när jag drar ut smyckeslådan och kan se allt fint.

Jenny sa...

grymt fint! lådor, askar och juveler - den bästa av kombinationer!

Garderobenmin sa...

Jenny - Tack!

hallinbloggar sa...

Vad kul det var att få en titt in dina fina garderober. Vilken härlig ordning!

Garderobenmin sa...

Hallin - liksom en rörig ordning tror jag. Hellre fint än logiskt typ ;-)