onsdag 20 januari 2010

pysselplaner på lunchrasten

Lite lunchbloggning. 
LindaK (http://iabloggar.blogspot.com) är sugen på att pyssla med spets och det påminde mig om en gammal idé som jag haft liggande i en "jag vill pyssla ihop detta mapp". Koftan på bilden kommer fr Manush men jag vill ha en liten annan modell och färg. Har letat länge efter en beige, tunn, lite gubbig kofta ända sedan jag fick idén om att försöka mig på något som detta själv. Har inte hittat ngt bra ännu men jag tror att det kan bli väldigt fint med spetsapplikationer på blekbeige kofta, lite oregelbundet påsydd tantig spets. Jakten fortsätter ;-)

3 kommentarer:

sagt o gjort sa...

låter inte dumt alls... :)

Jenny sa...

Pyssel på gång, heja! Snart måste dte ju bli syjunta. Som gjort för det ju.

Garderobenmin sa...

Sagt o gjort - nä visst, det kan nog bli riktigt bra.
Jenny - just det. Måste sätta datum.