söndag 28 mars 2010

mys i en regnig stad

Vi hade en skön dag igår, aktiv men slapp. Som vanligt på lördagar hade jag sovmorgon följt av en skön frulle med mina Darlings, aka Maken och Kiddet. Sedan drog vi till stan, Kiddet fick sin första cykelhjälm. Världens tuffaste (och sötaste) skate-hjälm, rosa med "cool" text på. Hyfsat stolt unge. Jag uppdaterade mig på div underkläder....behövde liksom gå upp i storlek på överdelarna ;-) Sedan hade vi även lite presentköp att stå i, det vankas bla dop i påsk. Vi ska bli gudföräldrar, jag och Maken. Sedan fikade vi på vårt stammisställe och efter fikat drog vi hem för lite eftermiddagsvila.


















Förutom vilan så målade vi väldigt mycket hemmavid igår. Det är Kiddets absolut bästa grej just nu, måla vattenfärg. En av köksväggarna är nu hennes alldeles egna galleri. På andra plats i hennes favogrejer att göra kommer "göra smet", dvs baka. Igår hjälpte hon mig att förbereda kvällens dessert, ungnsbakad chokladbakelse deluxe. 
Efter hemma-aktiviteterna piffade vi oss lite och mötte upp goa vänner på vår kvarterskrog. Hur mysigt som helst. Desserten hade jag ju redan fixat så den åt vi nygräddad med god aptit i stearinljusens sken under Earth Hour. Lite senare på kvällen åkte ett gäng ostar fram. Kvällen blev både sen och god....proppmätt, så nu är jag allt lite trött. Snart vaknar Malen hoppas jag, då lägger sig undertecknat på soffan en liiten liten stund. Ikväll väntar söndagsmiddag med andra goa vänner. Bra liv!

Kläder på dan: Min vida vintage-trench fr Jensen,scarf fr Lindex och stövlar fr Blomsterlandet. Svart stickad stortröja fr H&M, lång tishaklänning fr Gina Tricot, mammatights fr H&M.
På kvällen: Samma trench, klänningströja fr H&M, halsband fr TopShop och klackar fr Wera.

2 kommentarer:

Kusin Lina sa...

Hej Linda!
Vi var också i stan igår och shoppade loss:) Synd att vi inte hade bestämt träff:(

Ha det bra och hälsa kära familjen!

Kramar fr. Lina & Magnus

Garderobenmin sa...

KusinVitamin - hej, vi var väldigt målinriktade. Kryssade mellan i förväg väl utvalda ställen för att undvika regnet.
Kram och hälsa M,
//L