måndag 1 mars 2010

Uuäääkh

Eller hur man nu stavar till ljudet av en spya. Japp, det var kanske inte så konstigt att jag har känns mig lite sliten och illamående i helgen. Jag började måndagen med att kaskadspy, många gånger.....på jobbet. Då är man inte så tuff ska jag säga. Fy och uschianimej. Jag tog mig hem i någon slags sammanbiten dimma och däckade på soffan efter ytterligare övningar i badrummet. Jahaja, sjuk fast det är vernissage-vecka, sjuk fast jag hade tid hos frisören idag.....snyft och adjö klipp och färg, sjuk fast jag är mol allena här hemma. Tur att jag är lycklig i hjärtat, annars skulle man ju lätt kunna deppa lite. Nu ska jag hasa mig ner till vår "lill affär", smitta den snälla mannen bakom kassan med magsjuka, köpa blåbärssoppa, cola och vitt bröd. 
Den briljanta konstens upphovskvinna heter Mercedes Helnwein och egentligen borde jag skriva om henne i något annat sammanhang än detta men bilden kändes så passande. Helnwein är otroligt talangfull och jag bara älskar det hon gör. http://www.mercedeshelnwein.com/ Hon bor i ett slott på Irland med sin familj (pappa Gotfried är också konstnär, också imponerande) och i LA, USA där hon har sin atelje. Bara en sån grej. 

Just det. A&N, just nu är ni rätt nöjda med att vi inte hälsade på i lördags va ;-)

6 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt att du är bloggbar i alla fall. Då finns det ju hopp. Krya på dig!

Gunilla sa...

Stackare! Hoppas du snart är återställd igen. Var rädd om er!

AnnaK sa...

Ja det är vi verkligen.... =)
Hoppas du repar dig snabbt så att du är på benen till vernissaget på fredag!
Kram A&N

Camilla sa...

usch, krya på! hade kräksjukan förra veckan. man är inte jättekaxig, om man säger så.

MalinZ sa...

Blä va trist. Jag och I hade en sväng av kräkan förra veckan men den var över inom ett dygn, hoppas på samma för dig/er!
Styrkekram!

Garderobenmin sa...

Jenny - hopp finns ;-)
Gunilla - tack, rart. Jag och kulan vilar oss i form.
AnnaK - kan jag tänka mig ;-) Jag är på plats på fre!
Camilla - tack för omtanken.
MalinZ - tack, det är bara jag och kulan hemma, resten är hos er i norr.