söndag 11 april 2010

Igår Lördag

En lång och lyxig dag hade jag igår. Jag gillar när det blir många olika delar på helgdagarna, då känns helgen lyxig och lång. Min lördag började med sovmorgon och familjefrukost. Sedan drog Kiddet och Maken till badhuset och jag drogo till staden. Kiddets presenter stod på agendan. Underbart att få en massa tid till att trampa runt på stan alldeles solokvist. Tyvärr var det även ett par andra Göteborgare som trampade runt i en soldränkt stad, det fanns inte en enda sittplats på något favvofik att uppbringa. Galet mycket folk som alla var galna av glädje för att solen äntligen tittat fram och uteserveringarna öppnat. Hur som helst, jag fick alla ärenden gjorda, både rörande Kiddet och mig själv. Väl hemkommen igen blev det en skön tupplur och sedan lite allmänt häng i lägenheten.
På stan trampade jag runt i jeansklänning fr H&Ms mamma linje, dansk vintage trench, barndomens utklädningsväska, scarf fr Burberry och skor fr Whyred.
Framåt kvällen piffade vi till oss lite och styrde kosan mot härligt vänhäng i Linné. God mat och rara kompisar fick avsluta vår sköna dag. Den uppfiffade versionen av mig hade på sig ett trikåfodral fr H&M och en för dagen ny scarf fr samma ställe, underbart mönster och ljuvlig färg, passar finfint till pärlorna tycker jag. På fossingarna kiklackar fr Wera.

Inga kommentarer: