tisdag 13 april 2010

nyanser i svart

Min arbetsdag avslutades med en inspirationssamtal som DIK arrangerade tillsammans med Filter och Berghs. Jag har varit på liknande grejer förut, detta var inte bästa gången. Men tjejen de pratade med var ju skojig, Cecilia von Strokirch. Fd biblioteksmedarbetare numera stå-uppare och pr-konsult. Intressant men en aning svåraplicerbart som inspiration, men som sagt underhållande.
Jag var helt ovårig idag, många nyanser av svart istället. Nog så fint. Klänning fr H&M, kavaj fr Monki och skor fr Wera

2 kommentarer:

Cecci sa...

Tack att du kom! Jag tar gärna emot idéer på hur samtalet skulle kunna vara mer matnyttigt för dig. Finns på info@cecci.se.
Hälsar Cecilia f.d. biblioteksmedarbetaren.

Garderobenmin sa...

Cecci - oj hej, det var ju oförberett men kul med direktrespons även om man (jag) alltid blir lite svag i knäna av att säga inte helt positiva saker. Nåja. Jag tror att det handlade om förväntningar på hela eventet. Jag tycket inte att det kändes helt förberett. Allt ifrån att komma till något och förvänta sig en redig macka (jag är ordentligt på smällen och hungrig jämt) men istället bli erbjuden vin, till att du fick kliva på scen utan att bli "påad" som för att köra en rutin. Vi i den ängsliga svenska publiken visste inte om vi skulle skratta eller inte till en början. Kanske kan arrangörerna hantera det bättre vid nästa grej. Plus att med den inbjudan som gick ut fanns en länk till ett av dina framträdanden som jag tror var lite det samma som du körde igår. Sedan gillade jag inte diskutera vid bordet-momentet och det var tydligt att ingen annan vid bordet ville heller. Det är rätt känsligt att helt plötsligt diskutera med främmande om varför man är stillasittande el orörlig på arbetsmarknaden. En kille vid mitt bord blev helt provocerad av mig som sa att jag gillar att få nya utmaningar, en kvinna tyckte att jag skulle tänka mer på mitt barn och inte jaga så mycket..... ja inte så trevligt. Du var underhållande och det är intressant med alla dina olika uppdrag men det kändes som om du framhöll att allt liksom var slumpen och lyckliga omständigheter. Duktiga tjejer beskrivs ofta som att de haft tur men det ligger nästan alltid en härlig strävan, engagemang och intelligens bakom. Jag skulle tycka att det vore kul att höra att du valt att sträva målmedvetet mot dina mål och kanske hur du lägger upp dina strategier för framtiden. På slutet tycket jag att utfrågaren fick till det, när ni kom till varför du valt att satsa på detta. Men som sagt, detta handlar allra mest om mina förväntningar. I vanliga fall skulle jag ju tex älskat att bli bjuden på vin. Hoppas att detta inte blev helt vimsigt. Heja heja!