onsdag 7 april 2010

Solblekt

Underbart väder, verklig vår. I Göteborg öppnar uteserveringarna och människor sitter överallt och lapar i sig sol. Fortfarande känns ju varje dag som den enda soldagen någonsin så det är ju bäst att passa på. Jag var tvungen att hasta iväg på lunchen för att göra en mathandling, oftast inte en favoritsyssla men idag ett rent nöje. Trippa fram i vårjackan med solen i ansiktet, mmm, jag börjar tina upp. Tur det, för när magen blir tyngre och tyngre är det skönt med mindre kläder. Seriöst, min mage är som en stenhård, tung, basketboll hela tiden. Asjobbigt att gå runt med ju. Det är tur att det lilla pyret där inne är så livligt och ständigt påminner mig om varför jag kånkar runt på en basketboll. Blir roligare då.
Vissa dagar känner jag mig mindre snygg och vissa lite mer chic. Idag var en bra dag. Förutom min vida trench fr Mint&Vintage så har jag haft en klänning fr Gina Tricot (ett riktigt budgetfynd som inte blev snygg förän efter en tvätt, vid 30°), skärp fr Monki och skor fr Whyred.

4 kommentarer:

Snart tretti sa...

og du hadde absolutt grunn til å føle deg chic i går:)

Garderobenmin sa...

Grommis - å tack, så snällt. Hoppas att allt är fint med nya bebben.

Malin Z sa...

Åh, vår.....Längtar! Gillar stilen, kan nog komma att "copycattas" här framöver, dock utan basketboll.

Garderobenmin sa...

MalinZ - idag lite mindre vårigt men iaf ingen snö. Härmas gärna!