söndag 18 april 2010

slut helg

Just det, över och ut för helgen och hej hej hektiska vecka. Veckan rymmer allt möjligt, mest pressande är ett förord som just nu ligger och gror i bakhuvudet, är även bjuden på "tea and cake" för att fira alldeles fabulösa Amalita som är hemma i Sverige på blixtvisit, jag ska även brottas med otaliga fakturor, hålla i ett mingelevent för ett stort gäng karriäristiska kvinns och säkerligen bestämma fasligt viktiga grejer ;-) Måste även se till att få någon slags ordning på garderoben, eller snarare hur jag känner för garderoben och dess innehåll. I helgen har jag mest pustat och gnällt över hr skruttigt och fult det känns. Jag får inte plats liksom. Trodde att jag shoppat klart för denna graviditet men se så är det nog inte. Jag måste inhandla byxor för jag har helt enkelt växt ur de jag har. den här magen alltså, står ju liksom rakt ut, inget når över snart ;-). Det känns ju inte superhett attt lägga pengar på brallor som (förutom att vara ganska dyra) bara ska användas i ett par månader till. Cant be helped, den som inga byxor har..... Ska spana in Polarn och Pyrets sortiment, har sett ett par chinosaktiga som verkar ha en smart muddgrej i midjan. Nu, sömn för mig och kulan (om bebben där inne behagar att ta det lite easy någon gång). En fråga föresten, är det några gravidos som tittar in här ibland? Är det någon mening att greja med inspirationskollage på det temat?
Nighty night amigos.

7 kommentarer:

Sara sa...

En gravid här. Barn nummer 2. 31 down, 9 to go.

Sandra sa...

Ja, jag är gravid, några veckor efter dig! Jag har tittat in hos dig då och då under några år. Nu känns det nästan livsviktigt att få se dina fina outfits, jag behöver verkligen den inspirationen. Jag vill gärna se kollage!

Garderobenmin sa...

Sara och Sandra - aha, härligt, några iaf. Då ska vi se om inspirationen faller på.

Ida sa...

Synd att du är så himla liten Linda, bortsett från magen då. Annars hade du fått låna mina braiga sommar-mammabyxor.

B sa...

U know it! Gärna med business-touch :-)

sara sa...

Jag är också gravid, samma vecka tom tror jag. Skitroligt att kolla in någon som har så bra smak som du!

Garderobenmin sa...

B & Sara - två till! Jiho! Business, det är noterat ;-)
Ida - Det hade jag tacksamt tagis emot. Det är just min längd kobinerat med min nuvarande bredd som är problemet när det kommer till byxor. ;-)