lördag 24 april 2010

mot solsidan

Solig och skön dag, om nu bara blåsten kunde lugna sig lite så skule det vara riktigt ljuvligt. Vi började dagen med ett barnkalas för en 3-årig sweethart. Klassiskt upplägg med tårta, varmkorv och fiskedam. Ett koncept som vi upprepar rakt av imorgon. Jag är nog minst lika uppspelt över fiskedammen som Kiddet ;-) (På tal om mammor som lever genom sina barn.) Efter kalaset stod utelek i solen och kalashandling på schemat, sedan mer utelek. Kiddet slocknade i Makens famn strax innan sju. Underbart skönt när man slipper undan en läggning. Nu sitter jag egentligen och jobbar ( I know...) men pausar för ett inlägg. Maken tittar på en dokumentär om luftgitarr ( I know...) och berättar då och då om dokumentärens storhet. Eeh, ja så har vi det.
Våren var så vacker idag, blommor som slår ut och knoppar som brister. Jag invigde ett av mina köp fr H&Ms Garden Collection, en flickig och vårig blus, jag har ändrat den lite, satt in en resår nederst för att trixa bort lite storhetskänsla. Den är väldigt tjejig och med LindaKs ord, baby doll. Men det känns bra med färg och femininitet idag, till de lappade gravidjeansen fr H&M och grå skor fr Whyred.

Inga kommentarer: