tisdag 11 juni 2013

strass

På torsdag ska jag på en jobb-festgrej. Det skall firas och avtackas så att det står härliga till, jag ska iväg själv...utan ett endaste barn. Underbart och lite läskigt (alltså bara pyttepyttelite läskigt). Klädkoden är glädjande nog gala och jag hade liksom tokat det som partysnygg. Men så var jag inne på kontoret idag och där pratades det om strass, tiaror och duschess.....eehh tänkte jag, här får man ta å spotta upp sig. Jag hade tänkt köra en repris på den här blåsan men nu lutar det snarare åt den här kreationen och lite strass på det. Strass ja, tänkte för mig själv att jag har väl knappt ngt i strass alls i garderoben min...eehh, det hade jag ju visst det visade det sig. Kolla vilken skata jag är!
Vissa grejer är riktigt gamla och fina, blomman fick jag av de raraste Göteborgsvännerna i 30års-present och hänget i pärlhalsband hittade Maken i en antikaffär för ganska många år sedan.
 Också vintage, köpt på Haga i Gbg!
Min bröllopsbroch, den höll ihop min bröllopsklänning fram. Älskar den!

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

:D det där borde inte bli några problem tycker jag - med strassen och stassen!!!

Garderobenmin sa...

Det ska nog ordna sig ;-)