fredag 14 mars 2014

as basic as it gets

Jag är en riktig fredagsromaniker, jag är även lördags och söndagsromatiker....även en "byta om till middagen-romaniker" om man är bortbjuden el har gäster...men det är inte samma regler som under fredagsromatiken. Som fredagsromatiker vill jag gärna känna mig lite finare just på fredagar. Det går bra med mina vanliga vardagskläder men dte ska liksom kännas lite mer....eehhh...lite svårt att förklara...ngn som fattar? Hur som, idag blev det inte fredagsfint, det blev på sin höjd basic-fint. Kanske mammaledigt-fint...
Det har iaf varit en riktigt härlig dag, trots att det blåste 14 sekundmeter när jag stretade till öppna förskolan i morse, freaking 14 sekundmeter!! Tokigt, tur att det inte blåste in i vagnen utan emot, jobbigt också ;-) Efter kyrkis, ärenden på stan och barnhämtningsturné kraschlandade vi alla fyra här hemma, tjejerna framför netflix och jag å lilleman på köksgolvet väntandes på Maken. Lagade supergod middag (burgare på kalvfärs med ricotta och kapris i....inte en tråkig måltid I tell You, sippade lite rött och åt en alldeles särdeles underbar pistagetryffel efteråt, fr Hernö Ost&Deli här i stan....vilket utbud...glöm inte det Härnösandare. 1 april öppnar deras lilla servering!

Inga kommentarer: