torsdag 27 mars 2014

inte idag, för jag är inte klädd än

Igår krånglade min kamera igen (är nog snart slut med den) och inga bilder kunde laddas över eller upp. Då blir man allt en tokig liten bloggare som skriker om nya kameror och har sig. Nu funkade den....skriker not so much då. Igår var en fin och kaotisk dag. Vi hade mamma-barn-fika i lekparken efter skola och dagis ihop med annan mamma och barn. Idylliskt va, i vårsolen och allt.....hahaha, jag hånler åt idyll. Kisen har typ aldrig varit så arg i hela sitt liv, ungarna kunde plötsligt inte gunga själva, det blåste spik som vi säger här uppe och hade vi två mammaor inte haft varandra (och vårt kalla pulverkaffe) hade nog "myset" slutat bra mycket tidigare. Fast trots mer kaos än mys så var det härligt. Våren är här nu och även om den inte råder bot på precis allt argt hos mammor och kids så hjälper den mycket. Vi ser fram emot mer lekparkshäng, (varmt) kaffe och glada ungar som får! ta av sig skorna i parken och mammor som slipper (kan låta bli) att tjata så infernaliskt. På kvällen hämtade en bästis upp mig hemmavid och vi gasade hem till byn, till en annan bästisfamilj, några tårar, många skratt, välbekanta skratt som värmer i hjärtat och får iaf mig att känna mitt eget sammanhang. Gott så, en mycket fin kväll.
Kappa fr Lindex, mössa likaså, scarf Hermés, jeans omsydda fr H&M, sneakers Nike och väska &other Stories

Inga kommentarer: