torsdag 27 mars 2014

en lista, det var länge sedan, denna fr SNAKK


Min stil i tre ord:
Vardag, ”försöker vara snygg”, slapp
Det här plagget skulle aldrig komma nära min kropp:
Aldrig är ett starkt ord men de där låtsastrosorna man får när man ligger på bb har jag absolut inga intentioner att ta på mig igen ;-) 
Just nu har jag på mig:
prickigt och randigt från Lindex Holy&Whyte-linje, congacsfärgade boots fr Musling
Det här är en bild på mig när jag kände mig bekväm:
Det här är bild på mig för länge sedan:
Tre bilder från en ljuvlig septembermånad 2009, fem år sedan (äldre bilder än så kom jag inte åt just nu), känner att jag är min stil ganska trogen.


Jag känner mig allra snyggast i:
Vardags; Korta slappa byxor, gärna skräddade, slapp tisha, boxig kavaj och kängor
Fest; cool klänning och heels (fast eg lika gärna ovanstående outfit fast med ett linne och klackar)
Mitt favoritplagg just nu:
Mina omsydda boyfriend-jeans fr H&M
Min stil hemma med tre ord:
Inrednings alltså - Sekelskifte, samtidskonst, mönster
Jag skulle aldrig inreda med:
Plastblommor
Pryl(ar) jag suktar efter:
 En turkos raku-doll fr Lisa Hammar Posse
 Kudde fr Tennet
 Galet fin kopp fr Spode via artilleriet.se
Peacock, av hard core glaskonstnären Ludwig Löfgren
Mitt bästa stylingtips:
Hemmet; Plocka undan, inred med böcker, köp snittblommor
Jag; Glasögon, använd smycken, klackar
Min favoritplats hemma:
Vårt sovrum med badrum
Mitt problemhörn hemma:
”Arbetsrummet” som ännu mest ser ut som ett skrotrum

Listan hittade jag hos favoriten Sara, som hittat den hos Linn, som har en pod om jag fattat rätt, SNAKK och där har stilkollen kommit till.

2 kommentarer:

mis(s)match sa...

Tack för tipset om Lisa Hammar Posse. Hade sett hennes huvud ett antal gånger och hela tiden undrat var jag kunde hitta dem.

Garderobenmin sa...

You are welcome! Älskar dem! Tror även att Artilleriet säljer dem.