torsdag 13 mars 2014

i min neigbourhood, i kvällssol vid köksingången

I morse kände jag mig bara irriterad på kläder, på min stökiga garderob och på att jag kände mig trött trots att det inte var jag som klev upp med Kisen när han vaknade för tidigt. Skyller på ryggen...och kanske lite på ljuset...jag blir alltid lite extra trött (ibland sur) när ljuset kommer tillbaka, konstigt I know men så är det. Hur som, i någon slags protest tog jag min grå myströja fr COS och slappa jeans fr H&M men när jag kom ner, efter att ha stoppat om Kisen för dagens första vila kändes allt lite bättre (plus att ja hade passerat mitt rouge...jag är passionerat förälskad i min askungekräm fr Clarins och mitt rouge, konstigt I know men så är det ;-), då ryckte jag iaf till mig min scarf fr Hermés och knöt på. Blev ju skitfint, blev en bra prick över mitt trista lilla i.
Solen har lyst här hela härliga dagen och jag har hunnit sluta sura, fikat i Svärfars växthus, hängt helt oplanerat med mina kids och ett helt litet gäng med kompis-mammor och deras kids i lekparken efter skola och dagis. Älskar sånt, när jag känner att jag har ett grannskap, när jag känner folks barn och kan spontanhänga lite så här till vardags. Fint liv!
Brides de Gala - Hermés

2 kommentarer:

Librarybeth sa...

Tjurighet som smälter bort är bra tjurighet ;D och med en så vacker scarf får man så fint resultat på dagen!! Jättefin dagens.

Garderobenmin sa...

Precis! Tack för snälla ord!