lördag 8 mars 2014

kvinna

Glad internationell kvinnodag på er! Förra året gjorde jag en kortlista med fantastiska kvinns...tänkte att det ju tåls att upprepas.
Nina Persson - för musiken och brilliansen (Animal Hart är ju så BRA!) och för att hon själv verkar suporta systerskapet så bra.
Cindy Sherman - för konsten såklart, för hennes ojämförbara plats i konsten.
Gina Darawi - för att hon verkar vara så fearless, för att jag tror att hon är det skarpaste och roligaste vi har just nu. Yngre än många, bättre än alla.
Jessica Gedin - för att hon rattar Babel med sådan bravur, verkar ha en härlig integritet och en stor intelligens....och för att jag är lite star struck i henne.
Denise Grünstein - För fotografiet. För att hon är stark och rar på samma gång, ingen bullshit, säger smarta saker med sina vackra bilder
Systerskapet - mina egna bästa! Coola, smarta, snygga, roliga. Från förr och i nuet, för alltid, bästa bästa. 

Jag tycker att Underbara Clara bjöd oss på ett bra inlägg om kvinnodagen idag, här. Hon skriverv bla om hur smart det är att ibland presentera allvarliga ämnen med humor och lade upp ett klipp med komikern och programledaren Ellen Degeneres (som lätt platsar på listan ovan btw) som pratar om idiotin att hitta på produkter som försöker förstärka skillnader mellan kvinnor och män. Tex en penna speciellt för kvinnor.....eehh. Se klippet här, OBS roligt, do it! På tal om roligt och smart, förra året länkade jag även till dessa avundsvärt smarta och roliga. Tåls att ses igen! Bianca och Tiffany med deras Så jävla PK.