lördag 15 mars 2014

lördags morgon



Vi packar för att åka hem till byn och vidare mot min brors by där vi ska spendera dagen, ska bli så härligt att få hänga med bror min den rare och hans finfina familj. Min bror bor i farmors gamla hus så det är liksom dubbelt fint å hälsa på där, först och främst för att de bor där men också att det är knökfullt med barndomsminnen....och att stället stannar i familjen, bara en sån sak gör ju en lycklig i hjärtat. I huvudet är jag lite slirig för Kisen har haft en krånglig natt och vaknade kl 5, efter lite trix (tex nässpray) och en flaska välling fick jag honom att somna om i Kiddos säng...för hon låg i vår...kl 05:30 drog Maken iväg till Dalarna (don't ask...) och strax efter kom Kiddet in till vår säng så plötsligt hände det...alla somnade om....alla på fel ålats iof men det stora lugnet la sig över huset och vi sov i nästan en timma till...eller barnen sov och jag slumrade och mellan varven tackade jag min lyckliga stjärna för att de somnat om. Men nu är vi alltså vakna och packar och snart är det take off.
Word!

Inga kommentarer: