onsdag 28 oktober 2009

allt möjligt

Ibland vill man inte ha en enda sak i sin garderob, bara gå omkring och ha något luftigt och skönt på sig. Jag gjorde en räd i Makens garderob och knyckte en av hans skjortor, matchade med tights och kängor plus mitt rosetthalsband från Urban Outfiters. Jag har känt mig ljuvlig och pytteliten hela dagen.












En hit och dit dag har det allt varit idag. Jag rände ner till stan för att besöka underbara Engelska Tapetmagasinet, tyvärr inte för att kolla in deras fantastiska utbud av extravaganta tapeter. (Jag gillar mustiga saker som den som jag klippt in bakom loggan, fr William Morris.) Därför kändes det extra trist att kolla in deras utbud av brunbeige väv. Uääk. Det är till en installation hos oss under senhösten. Än mer irriterande var att vävtapet av 70tals stuk numera kostar skjortan. 2000 kr rullen. Va? Jag traskade hemåt ganska sur och trumpen över detta faktum. Men som tur är har jag en kollega med en sparsam make, han hade minsann kvar den äkta varan från 70talets husrenovering. Jiho! Innan jag traskade hem så där sur och trumpen så tröstade jag mig med en lyxig ensamlunch på G Chocolat. Det var allt ett ljuvligt litet ställe, jag vräkte i mig en ljummen getosts-toast. Ååhhh, kanske jag råkade låta lite när jag tog första tuggan ;-) Denna gången hann jag inte med någon choklad men jag kommer tillbaka...... Jag gillar verkligen att få äta el fika själv då och då. Ett oläst magasin, en skön stol, 30 min egen tid och mat/fika/en espresso gör underverk för livskänslan. För övrigt har jag postat kontrakt, bokat tågbiljetter, fått en kontaktperson på Kinnarps, kollat in kollegans nya glajer (nice) och hängt i utställningsbygget. Hit och dit dag.

4 kommentarer:

Jenny sa...

En sån smyglunch! låter grymt härligt. Minsta sonens kommentar om nya glajerna -Du blev en gumma... jag har således linser idag;-)

Garderobenmin sa...

Jenny - han har ju noll koll den där sonen....;-)

Att ha det gott sa...

låter härligt
fin är du också

Garderobenmin sa...

AHDG - tack!