torsdag 15 oktober 2009

höst i staden

Härlig dag i staden. Jag har haft på mig mina fluffigaste byxor fr Monki, polo fr Indiska, halsband fr TopShop och skor fr VOX. 
Det var krispigt, klart och vackert när jag promenerade genom parken till ett symposium på Gbg universitet, bland annat lyssnade jag på en rolig fotohistorisk föreläsning av en snubbe som förutom att vara riktigt smart eller i alla fall ville att vi skule tro det såg ut som och lät som en blandning mellan Woody Allen och Dustin Hoffman. Underhållande på mer än ett sätt ;-)
Gbgs universitets huvudbyggnad (fr 1907) är väldigt vacker, riktigt fina mosaiker i både entrén och i den imponerande aulan. Titta bara! Farbrorn bakom mig är en av universitetets importanter, vilken lade jag inte riktigt på minnet. ;-)


Inga kommentarer: